5 tips voor Postvak Prioriteit

Sinds een tijdje is Postvak Prioriteit beschikbaar. Hopelijk heb je de tijd gehad om het uit te proberen want wij hebben een aantal tips voor je die je helpen om nog efficiënter met je e-mail om te gaan.

1. Pas je secties aan
Standaard heeft Postvak Prioriteit drie secties: “Belangrijk en ongelezen”, “Met ster” en “Al het overige”. Maar dat betekend niet dat je het zo moet laten. Je kunt een sectie berichten tonen met een bepaald label (bijvoorbeeld een “Actie” of “Todo” label), een vierde sectie toevoegen of de maximale hoogte van een sectie aanpassen. Ga naar het Postvak Prioriteit tabblad onder “Instellingen” om de secties naar jou wens aan te passen of doe dit direct via het menu.


2. Train het systeem
Als Gmail een vergissing maakt kan je hem helpen met het leren van het beter categoriseren van je berichten. Selecteer het bericht dat niet goed geclassificeerd is, gebruik dan de belangrijkheidsknoppen boven aan je inbox om aan te geven of een bericht belangrijk of onbelangrijk is.

Voor de genen die niet kunnen lezen zonder sneltoetsen, je kunt ook de “+” en “-” toetsen gebruiken.

3. Bekijk het beste van je gefilterde berichten
Je kunt Postvak Prioriteit instellen zodat hij niet alleen het beste van je inbox toont, maar ook de berichten die niet meer in je inbox staan en je anders zou missen. Verander de Postvak Prioriteit instelling naar “Filters overschrijven” en Gmail toont elk belangrijk bericht dat anders je inbox zou overslaan.

Met deze optie aan kun filters gebruiken om agressiever te archiveren zonder dat je belangrijke berichten mist.

4. Gebruik filters om zeker te weten dat berichten als belangrijk worden gemarkeerd (of niet)
Als je veel berichten leest en beantwoord van je moeder, dan zou Gmail automatisch inkomende berichten van haar in de “Belangrijk en ongelezen” sectie zetten. Maar als je 100% zeker wil zijn dat alle berichten van je moeder (of je baas, vriendin, klant, etc.) als belangrijk worden gemarkeerd kan je een filter instellen met de optie “Altijd markeren als belangrijk”. Als je wil dat bepaalde berichten in de sectie “Al het overige” komen dan kun je de optie “Nooit markeren als belangrijk” aanvinken.

5. Archiveer snel onbelangrijke berichten
Een van de features kan je helpen om efficiënter de berichten in de “Al het overige” sectie in één klik te archiveren. Klik op het driehoekje naast “Al het overige”en selecteer “Alle zichtbare items archiveren”.

Open chat
1
💬 klik hier om te chatten
Hallo 👋
Hoe kan ik je helpen?