Het leven steeds nét een stukje gemakkelijker maken, dat is waar wij onze klanten blij mee maken. Een klant-en-klaar overzicht van je gebruikers en mailgroepen die periodiek in je e-mailbox belandt is er zo een.
Gebruikerslicenties
Als Google Workspace-reseller factureren wij onze klanten voor hun Google-licenties. Dan krijgen ze van ons een factuur met – bijvoorbeeld – 42 gebruikerslicenties. Waarop ze een bericht terugsturen: ‘Maar hier werken maar 31 mensen, hoe kan het nu dat we 42 licenties hebben?’.
Waarop wij een het gebruikersoverzicht voor deze klant in orde maken en naar ze toe sturen. En dan blijkt dat ze even vergeten waren dat de info@ en support@ en administratie@-mailadressen natuurlijk ook een licentie nodig hebben. Bovendien ontdekken ze dan dat ze daarnaast ook vergeten zijn de gebruikersaccounts van de drie medewerkers die negen maanden geleden uit dienst gingen, te verwijderen. Dat was erbij ingeschoten. Of wij deze gebruikers willen archiveren voor nu.
Automatisch overzicht
Nadat alles weer bijgewerkt is kregen we meer dan eens de vraag of wij niet periodiek een overzicht van alle gebruikers willen toesturen naar HR met daarbij het moment dat ze voor het laatst ingelogd zijn. Maar natuurlijk, dat is een kleine moeite voor ons. Tot tientallen klanten deze wens begonnen uit te spreken. Met andere woorden: daar moesten we iets mee. Als onderdeel van onze dienstverlening hebben wij dit nu geautomatiseerd en kunnen nu per Workspace aangeven wie dit overzicht moet ontvangen en hoe vaak.
Set-and-forget
Nu zal de handige IT-man zeggen: “Ja maar dat overzicht kun je toch eenvoudig vanuit het admin-panel maken?” Dat klopt. Maar dan moet je het wel doen, en je moet het consequent doen. Dat betekent dus dat je het niet moet vergeten. En daarbij, in het overzicht dat wij genereren zitten niet alleen alle gebruikers, maar ook de aliassen van die gebruiker én alle distributiegroepen met hun aliassen. En dat kun je niet eenvoudig uit het admin-panel halen.
Dit is zo’n micro-automatisering die het leven nét wat makkelijker maakt zonder dat je daar naar hoeft om te kijken. Set-and-forget noemen wij dat hier bij Presis.
Meer weten?
Ja, dit soort handige automatiseren maken wij ook voor jouw organisatie op maat. Meer weten of een demo? Stuur een bericht naar support@presis.nl en wij nemen snel contact met je op.