Lang leve sneltoetsen!

Presis G Suite shortcuts

Snel en efficiënt werken

Hoe heerlijk is het om snel te kunnen werken en (veel) sneltoetsen te weten? Ikzelf vind het erg prettig, het scheelt me het gedoe om de functie op te zoeken in de menubalk en daardoor verwerk ik in Documenten mijn teksten snel, schakel ik vlot op internet in Chrome tussen alle tabladen en opties en beheer ik mijn computer gemakkelijk. Kortom; het maakt mijn leven makkelijker.  Lees verder

5 tips om sneller te werken met Google Documenten

Presis G Suite Google Documenten header 2

Snel en moeiteloos werken in Google Documenten

Google Documenten heeft veel functies die ervoor zorgen dat je jouw bestanden makkelijk kunt beheren en opmaken. Maar veel van deze functies blijven onopgemerkt en dat vinden wij zonde. In het vorige deel 5 tips om jouw Google Documenten mooier te maken hebben we je kennis laten maken met de eerste 5 handige functies van Documenten. In het tweede deel geven we je graag nog eens een aantal tips waardoor jij sneller en makkelijker kunt werken in Documenten.  Lees verder

5 tips om jouw Google Documenten mooier te maken

Presis G Suite Google Documenten header 4

De handige functies in Google Documenten

Google Documenten heeft veel functies die ervoor zorgen dat je jouw bestanden makkelijk kunt beheren en opmaken. Maar veel van deze functies blijven onopgemerkt en dat vinden wij zonde. Want ze kunnen jouw leven een stuk makkelijker maken. Wij vinden het leuk jouw kennis te upgraden, daarom vertellen we je graag over deze handige functies van Google Documenten.

Lees meer

Op zoek naar dat wat werkt. Deel 6: Naar de cloud, Office365 of G Suite?

Naar de cloud Office365 of G Suite - Kees en Justin bijgesneden

Ok, je wil van de eigen servers af en de overstap naar de cloud maken. Wat is dan wijsheid? Om gelijk met de deur in huis te vallen: er is meer dan Office365. Google heeft een eigen Office Suite genaamd Google G Suite. Wat is het verschil tussen deze twee en welke keuze past het best bij mij als bedrijf? In dit blog ga ik de verschillen uiteenzetten. Het artikel wat lang? Lees dan alleen de samenvatting onderaan het stuk. Lees verder

Team Drives voor G Suite Business klanten

Veel opslagsystemen zijn niet geschikt om om te kunnen gaan met de hoeveelheid bestanden die tegenwoordig worden gemaakt en opgeslagen in de cloud. De meeste systemen zijn ontworpen voor individueel gebruik en niet voor teams, wat niet meer van deze tijd is. Met de grote hoeveelheden data van tegenwoordig hebben beheerders meer controle nodig om hun data veilig te houden. En voor teams is het belangrijk dat zij zich comfortabel voelen om met elkaar samen te werken. Daarom stappen steeds meer bedrijven en ZZP’ers over naar G Suite, want hiermee zijn problemen als niet kunnen samenwerken in bestanden en het vol raken van de opslag verleden tijd. En met de nieuwste update van Google voor G Suite Business wordt het alsmaar beter: Team Drives is een graag geziene ontwikkeling voor teams. Lees verder