5 tips om sneller te werken met Google Documenten

Presis G Suite Google Documenten header 2

Snel en moeiteloos werken in Google Documenten

Google Documenten heeft veel functies die ervoor zorgen dat je jouw bestanden makkelijk kunt beheren en opmaken. Maar veel van deze functies blijven onopgemerkt en dat vinden wij zonde. In het vorige deel 5 tips om jouw Google Documenten mooier te maken hebben we je kennis laten maken met de eerste 5 handige functies van Documenten. In het tweede deel geven we je graag nog eens een aantal tips waardoor jij sneller en makkelijker kunt werken in Documenten.  Lees verder

5 tips om jouw Google Documenten mooier te maken

Presis G Suite Google Documenten header 4

De handige functies in Google Documenten

Google Documenten heeft veel functies die ervoor zorgen dat je jouw bestanden makkelijk kunt beheren en opmaken. Maar veel van deze functies blijven onopgemerkt en dat vinden wij zonde. Want ze kunnen jouw leven een stuk makkelijker maken. Wij vinden het leuk jouw kennis te upgraden, daarom vertellen we je graag over deze handige functies van Google Documenten.

Lees meer

Op zoek naar dat wat werkt. Deel 6: Naar de cloud, Office365 of G Suite?

Naar de cloud Office365 of G Suite - Kees en Justin bijgesneden

Ok, je wil van de eigen servers af en de overstap naar de cloud maken. Wat is dan wijsheid? Om gelijk met de deur in huis te vallen: er is meer dan Office365. Google heeft een eigen Office Suite genaamd Google G Suite. Wat is het verschil tussen deze twee en welke keuze past het best bij mij als bedrijf? In dit blog ga ik de verschillen uiteenzetten. Het artikel wat lang? Lees dan alleen de samenvatting onderaan het stuk. Lees verder

Team Drives voor G Suite Business klanten

Veel opslagsystemen zijn niet geschikt om om te kunnen gaan met de hoeveelheid bestanden die tegenwoordig worden gemaakt en opgeslagen in de cloud. De meeste systemen zijn ontworpen voor individueel gebruik en niet voor teams, wat niet meer van deze tijd is. Met de grote hoeveelheden data van tegenwoordig hebben beheerders meer controle nodig om hun data veilig te houden. En voor teams is het belangrijk dat zij zich comfortabel voelen om met elkaar samen te werken. Daarom stappen steeds meer bedrijven en ZZP’ers over naar G Suite, want hiermee zijn problemen als niet kunnen samenwerken in bestanden en het vol raken van de opslag verleden tijd. En met de nieuwste update van Google voor G Suite Business wordt het alsmaar beter: Team Drives is een graag geziene ontwikkeling voor teams. Lees verder

Op zoek naar dat wat werkt. Deel 4: Van e-mail naar chat.

Op zoek naar dat wat werkt. Deel 4 Van e-mail naar chat

Intern e-mailen wij bij Presis niet meer. Inmiddels al een jaar of twee als ik het goed heb. Wij chatten en hebben daarmee de noodzaak voor onze interne e-mail vervangen. Dat is overigens niet van de ene op de andere dag gegaan en onderweg zijn wel ook nog wel eens gewisseld van chatprogramma. In dit deel zal ik vertellen hoe we gestopt zijn met de interne e-mail en we zijn gaan starten met het gebruik van chat. Lees verder

De kracht van Google Search voor G Suite Business klanten: Google Cloud Search

Google Cloud Search - mobielElke dag rekenen mensen over de hele wereld op Google Search om toegang te krijgen tot alle informatie op het internet. Google ziet zelfs dat er jaarlijks meer dan één triljoen zoekopdrachten worden gemaakt. Zolang Google blijft investeren in nieuwe cloud based technology, zoals machine intelligentie, om de web search engine te versterken, willen zij dat ook bedrijven die G Suite Business hebben van deze technologische ontwikkelingen gebruik kunnen maken. Hiermee kunnen Business klanten met dezelfde technologie intern zoeken naar bestanden en informatie. In februari is Google Cloud Search gelanceerd: een nieuw product dat machine intelligentie gebruikt om eenzelfde zoekervaring als op internet te bieden bij G Suite. Lees verder