Onze missie is tevreden klanten

Ons verhaal

Wij geloven erin dat het ‘gewoon moet werken’. Simpel, slim en snel. En daarmee dragen we bij aan de wereld van onze klanten om die te verbeteren. En dat is een continu proces. Eigenlijk zijn we steeds weer op zoek naar die glimlach van onze klant. Dat is wat ons motiveert. Van start-ups tot grote bedrijven, wij helpen ze vooruit.

Bijna tien jaar geleden zijn we begonnen met Presis. Vanaf het eerste moment waren we al overtuigd van het webbased werken, maar we waren er wel wat vroeg bij. Zo vroeg dat veel bedrijven er op dat moment nog niet klaar voor waren. Daardoor hebben we het in het begin zeker niet makkelijk gehad. Zoals ieder bedrijf hebben we onze pieken en dalen gekend en uiteindelijk heeft ons dat gevormd naar wie we nu zijn. Met alles wat we meegemaakt hebben zijn we er sterker en flexibeler uitgekomen en daar zijn we iedere dag nog blij om. Maar ik geef toe, achteraf is het gemakkelijk praten.

Wie we zijn

Wij zijn een groep mensen die goed op elkaar ingespeeld zijn. Dat is niet vanzelf gegaan en er zijn best wat jaren overheen gegaan voordat we dit punt bereikt hebben. Het onderling respect is alom aanwezig en helpen we elkaar als het nodig is. Meer dan eens vliegt er wat zwarte humor door de ether en kunnen op zijn tijd smakelijk om elkaar lachen.

Het komt overigens slechts een keer of twee per jaar voor dat alle medewerkers van Presis fysiek in dezelfde ruimte zitten. We hebben iemand vanuit Antwerpen werkt en een wereldreiziger die vaker niet dan wel in Nederland is. Sterker nog, als iedereen tegelijk op kantoor aan het werk zou zijn dan komen we een paar bureaus te kort. Digitaal zijn we wel aan elkaar verbonden.

Onze missie

Dat we de wereld een beetje mooier achterlaten bij vertrek dan bij aankomst. Nee, we kunnen niet de hele wereld mooi maken, maar wel kunnen die wel een beetje mooier maken door ons steentje bij te dragen. In de IT wereld wordt er niet altijd even fatsoenlijk gehandeld. In plaats van te zeggen wat anderen fout doen hebben wij ervoor gekozen om het zelf goed te doen. We zijn scherp als het moet en altijd integer. Onze missie is tevreden klanten en we stoppen niet voordat we dat bereikt hebben. Dan komen ze namelijk terug.

Waar we voor staan

Werk afleveren waar we trots op zijn, dat is waar we voor staan. Ons interne motto is: Professionaliteit, Plezier en Pecunia’s. Laat ik dat even toelichten waarom we dit zo belangrijk vinden.

Professionaliteit. Hier danken wij ons bestaansrecht aan. Wij zijn goed in ons vak, daar winden wij geen doekjes om, en waarom zouden we. Naast dat we veel eer in ons werk hebben, zijn we ook iedere dag bezig een beetje beter te worden in ons vak dan gisteren. En dat doen we met trots. Wij fixen dingen voor onze klanten en daarvoor moet je nu eenmaal heel goed zijn je vak. Goed in de zin van technisch op een hoog niveau, maar ook sociaal en humaan. En deze combinatie is wat voor ons professionaliteit betekent.

Plezier. Gemiddeld werken we 40 uur per week en dan kun je het maar beter naar je zin hebben, nietwaar? Wij houden elkaar in de gaten of er voldoende geglimlacht wordt en we het nog naar ons zin hebben. Medewerkers die lekker in hun vel zitten presteren nu eenmaal beter en daar profiteren onze klanten dan weer van. Ons ziekteverzuim is minder dan 1% en dat houden we graag zo.

Pecunia’s. Er moet meer geld naar binnen komen dan dat er naar buiten gaat. Ja, dat klinkt heel logisch maar we hebben ervaren dat lang niet iedereen binnen een willekeurige organisatie dit goed beseft en ook daarnaar handelt. Om ervoor te zorgen dat iedereen zijn of haar eigen beeld kan vormen hebben we alles voor iedereen inzichtelijk gemaakt. Iedereen kan bij alle financiële gegevens en als een collega een financieel overzicht niet snapt, dan helpen we die persoon zodat het inzicht er wel komt. Naast dat iedereen exact weet hoeveel erin en eruit gaat, iedereen schrikt overigens altijd van het bedrag wat naar de belastingdienst gaat maar dat terzijde, hebben we ook een overzicht gemaakt waarop de financiële bijdrage van iedere medewerker van die maand staat. Hierdoor kan iedereen voor zichzelf besluiten of het op dat moment verstandiger is om te werken aan persoonlijke ontwikkeling of innovatie of dat het verstandiger is om te werken aan de omzet van die maand.

Kennis delen

Wij delen graag onze kennis waarmee we een steentje bijdragen aan de wereld. Dat doen we door middel van onze blogs waarmee we een kijkje in onze keuken geven. Daardoor hoeven soortgelijke bedrijven niet meer dezelfde fouten te maken als wij die gemaakt hebben. En zo kom je samen vooruit. Verder delen we onze kennis met onze nieuwsbrieven en geven we regelmatig presentaties om mensen bij te praten.

Volg ons op Instagram

Neem een kijkje achter de schermen en krijg een beter beeld van onze organisatie.