Voor tips en informatie over thuiswerken, klik hier.

Google Documenten. Geen versiebeheer meer nodig.

Google Documenten: efficiëntie, snelheid en samenwerken

Google Documenten is de Google variant van Word. Alleen zou Google Google niet zijn als het draait om efficiëntie, snelheid en samenwerken. Jullie kunnen hiermee met z’n allen tegelijk en op hetzelfde moment in hetzelfde document werken, zonder dat het traag wordt of misloopt. Van ieder document bestaat er dus maar 1 versie: De huidige versie. Geen revisies meer, dat is verleden tijd. Met het changelog is de bijdrage per gebruiker makkelijk in te zien.

Documenten denkt met jou mee

Jullie hoeven geen bijlagen meer heen en weer sturen, heel simpel sturen jullie een link naar het Document. Het maakt niet uit of de ander wel of geen Google Account heeft, met Documenten kunnen jullie samenwerken, altijd en overal. Geen verschillende versies van hetzelfde document, maar één versie voor iedereen. Een Word document naar iemand toesturen? Download het Document heel gemakkelijk als Word bestand en deel deze met wie jullie willen.

Delen via een link

Een bestand te delen via een link gaat als volgt:

  • Ga in het Document rechtsboven naar ‘Delen’

Presis - Google Documenten - via link delen

  • Kies welke rechten de ontvanger mag krijgen

Presis - Google Documenten - via link delen - rechten

  • Klik op ‘Link kopiëren’ en verstuur deze

Presis - Google Documenten - via link delen - kopieren


Word vergelijken met Documenten

Tussen Microsoft Word en Google Documenten zitten wel wat verschillen, maar het is geen wereld van verschil. Google Documenten heeft een modernere uitstraling, Google houdt haar producten altijd zo rustig mogelijk zodat jullie niet afgeleid raken van alle mogelijkheden, maar goed gefocust kunnen werken.

Oordeel zelf maar:

Microsoft Office 365 versus Google G Suite - Word

Microsoft Word

Microsoft Office 365 versus Google G Suite - google docs voorbeeld

Google Documenten


Opmaak mogelijkheden

Met de slimme bewerk- en opmaaktools maken jullie documenten levendiger en aantrekkelijker. Teksten krijgen een vormgeving naar jullie wens met de honderden lettertypen. Afbeeldingen en tekeningen zijn zo toegevoegd zodat jullie Document het beste van het beste bevat.

Nooit meer op ‘opslaan’ klikken

Google snapt dat jullie gemaakte content niet kwijt willen raken, daarom worden alle wijzigingen automatisch opgeslagen. Nooit meer zijn jullie content kwijt.

Verbinden, creëren, opslaan.

Werken met de kracht en intelligentie van Google. Alles wat jullie nodig hebben om te kunnen werken, compleet in één pakket in de cloud.

Presis - G Suite - Gmail
Presis - G Suite - Agenda
Presis - G Suite - hangouts chat
Presis - G Suite - Google Hangouts Meet
Presis G Suite Google Voice logo
Presis - G Suite - Drive
Presis - G Suite - Documenten
Presis - G Suite - Google Spreadsheets
Presis - G Suite - Google Presentaties
Presis - G Suite - Google formulieren
Presi - G Suite - Google Jamboard app logo
Presis - G Suite - Google Sites
Presis - G Suite - Google Keep
Presis - G Suite - Google Tasks
Presis - G Suite - Google Photos
Ontvang de beste updates & tips
We wijzen je op onze privacy verklaring