Skip to main content

Je herkent het vast: de dagelijkse e-mail-tsunami waar je je doorheen moet ploegen. Alsof er nooit een einde aan komt. Er is iets aan te doen!

Nadelen e-mail

E-mail is tijdsintensief. Het werkt eigenlijk alleen echt prettig als je achter een PC zit. Je moet er dus bij gaan zitten én je moet een PC in de buurt hebben. Dan kan je heel fijn mailtjes in mapjes slepen en meer van dat soort tijdrovende klusjes doen.

Stap over op chat

Het codewoord is chatten. Waarom zou je nog mailen naar elkaar? Bij Presis mailen we al jaren niet meer. Chat heeft onze noodzaak om intern te mailen weggenomen. Ik weet zeker dat privé al chat gebruikt, omdat het veel sneller werkt, overzichtelijker is en je flexibeler maakt – gewoon lekker makkelijk op je mobiel. Waarom dan ook niet zakelijk?

Stop met Whatsapp

Er schuilt een klein addertje onder het gras, dat heet Whatsapp. Met het gebruik van WhatsApp is de kans groot dat onbedoeld je zakelijke gegevens door Facebook geanalyseerd worden. Privé prima, maar het lijkt me zakelijk niet helemaal de bedoeling. Het is dan ook een wijs besluit om zakelijke en privé-chat te scheiden.

Slack of Google Chat

Geen Whatsapp dus, maar wat dan wel? Slack is de meest voorkomende chat-applicatie vandaag de dag. Groot voordeel van Slack is dat je er kanalen in kunt aanmaken, een kanaal voor elk onderwerp dat relevant is binnen jouw organisatie. Slack heeft zijn waarde inmiddels wel bewezen. Google Chat is een Slack-kopie, maar dan gratis voor Google Workspace-gebruikers. Dus als je Slack gebruikt kun je naadloos overstappen naar Google Chat.

Chatten met klanten

Niet alleen is chatten intern heel handig en efficiënt, maar ook steeds vaker chatten we met klanten. En daar maak je dan twee mensen blij mee.

Meer weten?

Nieuwsgierig geworden? Ontdek Google Chat het zelf op chat.google.com. Wil je weten hoe wij dit heel handig de Channels hebben ingericht? Stuur een bericht naar contact@presis.nl of bel met 010 – 59 28 136. Wij praten je graag bij.

Laat een reactie achter