Er is nogal iets aan de hand in de wereld. De coronacrisis heeft er voor gezorgd dat de vraag naar heel wat diensten en producten totaal veranderd is. Daardoor liggen heel wat organisaties op hun gat. Toch zijn er ook organisaties die in no time zijn ingesprongen op de veranderende vraag. Dit zijn de drie factoren die deze organisaties verbinden.
1 Innovatiekracht
Bedrijven die snel op veranderende omstandigheden kunnen inspringen, zijn die bedrijven die continue aan het innoveren zijn. Om te innoveren moet je eenvoudig bij je data kunnen en moet iedereen heel simpel digitaal kunnen samenwerken. Als je dat goed regelt, maakt het niet uit waar of wanneer je inlogt en met welk device je dat doet. Alles loopt naadloos in elkaar over en gedoe is uit den boze.
2 Slim omgaan met kosten
Een tweede strategisch voordeel kun je behalen door eenvoudigweg op je kosten te letten. Door Google Workspace te combineren met Chromebooks halveer je maar zo je IT-kosten. Dat uitgespaarde geld kun je dan weer slim inzetten voor dingen die je groei bevorderen.
3 Laat je ontzorgen
Een laatste punt waar je veel voordeel mee kunt behalen is het zorgen voor een stabiele IT-omgeving, waar je geen omkijken naar hebt. IT is hygiëne, het moet het gewoon doen, altijd veilig en secure zijn en als iemand een vraag heeft moet die snel beantwoord kunnen worden zodat iedereen weer door kan gaan. Op die manier remt IT je niet af, maar draagt juist bij aan de snelheid van je bedrijf.
Kom los van de wet van de remmende voorsprong
Kortom, om te overleven moet je continu kunnen anticiperen op de veranderende vraag. Je komt er niet meer met een Blackberry. De truc is dat je moet ontdekken wat de veranderingen zijn in jouw wereld en hoe je daarop moet reageren. Je moet dus flexibel zijn en blijven. Zorg dat je nooit ergens aan vastzit, zodat je je omgeving mee kunt laten buigen naar dat wat vandaag relevant is. Doe je dat niet, zet je jezelf op achterstand en haalt de concurrentie je keer op keer weer in. Maar als je zorgt dat je het zelf goed doet, ga je steeds harder.
Meer weten?
Wil je even sparren, ben je benieuwd hoe de overstap van Microsoft naar Google werkt of heb je andere vragen? Neem gerust contact met ons op. We denken met liefde met je mee.