Onze klanten hebben soms problemen. Google Drive problemen. Natuurlijk ook andere problemen, maar een Google Drive probleem kan best een groot probleem worden. Onze klanten zouden niet anders willen dan werken met Google drive, het werkt namelijk gewoon, maar heel soms zitten er onhandigheden in.
Zo is er een onhandigheid als je heel veel bestanden hebt. Echt heel veel. Dan heb ik het niet over 100.000 bestanden, maar over tientallen miljoenen bestanden. Met deze grote aantallen kunnen namelijk time-outs ontstaan in de uitvoering van een massa-bewerking op deze aantallen in een Google Drive. Het grootste nadeel daarbij is dat je niet weet wat er wel en wat er niet aangepast is tijdens de uitvoering.
Om dit op te lossen heeft ons Zwitsers Drive zakmes een queuing mechanisme die een lijst met taken maakt, dit kunnen overigens ook miljoenen taken zijn, om deze vervolgens regel voor regel te gaan uitvoeren. Extra hierbij is dat er na iedere uitvoering een check uitgevoerd wordt of het goed gegaan is. Zo niet, dan wordt de opdracht gewoon nog een keertje uitgevoerd. Net zolang tot het goed is.
Een tweede punt is dat bij miljoenen bestanden de doorlooptijd van een massa-bewerking soms dagen in beslag kan nemen. Ook dat hebben we opgelost: In dat geval wordt de takenlijst over meerdere virtuele servers verdeeld. Dit houdt in dat een grote opdracht over 10, 20 of 50 servers verdeeld kan worden, waardoor ook de doorlooptijd met x10, x20 of x50 vermindert wordt.
Hierdoor ga je dus terug van een doorlooptijd van dagen naar een doorlooptijd van uren. Met genoeg capaciteit kan de doorlooptijd zelfs teruggebracht worden tot minuten. Daar worden onze klanten met heel erg veel bestanden bijzonder blij van. Dus als er een technische weg is, dan gaat ons Zwitsers Drive zakmes die gewoon vinden.
Heb jij ook hele specifieke Google Drive problemen? Bel ons op 010 592 8136 of gebruik de WhatsApp pop-up functie rechts onderin. Ons Zwitsers Drive zakmes zoekt namelijk problemen om op te lossen.