Het succesverhaal van
Demolition Contractors & Consultancy (DCC)

“DCC zijn experts in slopen, maar intern bouwen zij graag aan een soepele en efficiënte backoffice.”

Demolition Contractors & Consultancy

‘Maatwerkoplossingen die ons veel tijd schelen’

Demolition Contractors & Consultancy (DCC) voert op een duurzame manier grote sloopprojecten uit, zowel industriële als binnenstedelijke projecten. Maar het bedrijf doet meer, het biedt ook alle diensten aan die bij het saneren, hergebruiken en bouwrijp maken van een terrein komen kijken. En het doet dit op verschillende locaties. Een goede communicatie met de opdrachtgevers en medewerkers onderling is dus belangrijk.

Kevin van der Meijs is Commercieel Manager bij DCC. Hij zegt: “Wij hebben altijd gewerkt met Microsoft Office, maar wij kregen steeds meer de behoefte om overal te kunnen werken en met elkaar te kunnen samenwerken. Google Workspace heeft als grote voordeel dat het online beschikbaar is en dat je overal over de meest recente versie van documenten kunt beschikken.”

 

“Daarnaast hadden wij te kampen met een vervuilde server met slecht versiebeheer en konden wij moeilijk (of vrijwel onmogelijk) remote werken. Terwijl dit wel steeds meer noodzakelijk wordt. Met Google Workspace zijn deze problemen opgelost. Daarnaast zorgde de overstap voor lagere kosten, werkt Google Workspace makkelijker en is het overal online bereikbaar. Ik raad het anderen dan ook zeker aan.” 

Hoe is je ervaring met Presis geweest tijdens de overstap en daarna?

“De ervaring met Presis is prima. De overstap van Microsoft Office naar Google Workspace Business is vlekkeloos verlopen. En als je vragen hebt, worden ze snel beantwoord. Maar Presis doet meer. Ze hebben ook maatwerkoplossingen bedacht die ons veel tijd schelen, en ervoor zorgen dat we altijd beschikken over de meest recente versie van onze projectmap. En we kunnen nu heel snel een standaardprojectmap aanmaken met alle benodigde informatie. Dit helpt ons om te voldoen aan ons kwaliteitssysteem.” 

“De samenwerking met Presis verloopt niet alleen prima, maar is ook prettig. Presis is makkelijk bereikbaar via chat en telefoon en je krijgt altijd een snelle reactie. Op dit moment zou ik niet weten wat er nog verbeterd of toegevoegd moet worden.” 

"Wij hebben altijd gewerkt met Microsoft Office"

Maar wij kregen steeds meer de behoefte om overal te kunnen werken en met elkaar te kunnen samenwerken.

Wat zijn jullie plannen voor de toekomst? Wat hopen jullie te bereiken?

“We willen nu onze standaardtaken automatiseren, zoals de tenaamstelling van offertes, werkplannen en andere documenten waarin dezelfde klantnamen, projectnummers, etc. voorkomen. Wij hopen hierdoor tijd te besparen en fouten te verminderen. Dit laten wij door Presis doen vanwege hun expertise op dit gebied en onze eerdere ervaringen met hen.” 

“En we gaan Gemini inzetten voor tekstverwerking, beantwoording van e-mails, blogposts, LinkedIn-posts en voor het invullen van documenten met veel standaardinformatie zoals KvK-nummer, rekeningnummer, vestigingsadres, en officiële bedrijfsnaam. Door het inzetten van Gemini hopen wij de efficiëntie te verbeteren en de werkdruk te verlagen.

En ten slotte zou Asana mogelijk interessant kunnen worden als we onze workflows verder gaan automatiseren. Wij zijn experts in slopen, maar intern bouwen wij graag aan een soepele en efficiënte backoffice.”

Hoe is je ervaring met Presis tot nu toe?

De samenwerking met Presis verloopt niet alleen prima, maar is ook prettig. Presis is makkelijk bereikbaar via chat en telefoon en je krijgt altijd een snelle reactie.