Skip to main content

 

Het bedrijf Simplicate zegt:
“De gemiddelde productiviteit van een digital agency is 54 procent. Hier is nog veel winst te behalen, want uit analyse van accountants en consultants blijkt dat een productiviteit van 60 tot 70 procent haalbaar is. 92% van de digital agency’s kijkt dan ook vooral naar het omlaag brengen van de kosten en het vergroten van de efficiency.” * 

Dus lagere kosten én hogere productiviteit. Dit biedt enorme kansen om de omzet te verhogen. Dan is het alleen nog maar de vraag: hoe doe je dat? 

Bespaar op kosten en verbeter de samenwerking

Het antwoord is simpeler dan je denkt: want met Google Workspace bespaar je ontzettend op je kosten, én win je veel tijd doordat de samenwerking tussen collega’s onderling en met klanten een stuk efficiënter verloopt.

Klinkt te mooi om waar te zijn? Kijk dan eens naar de ervaringen van gebruikers van Google Workspace.

Google Workspace is de sleutel tot lagere kosten, hogere productiviteit en verbeterde samenwerking. Door over te schakelen naar Google Workspace, verlaag je je IT-kosten drastisch, aangezien lokale infrastructuur zoals netwerken, servers en beveiligingssystemen niet langer nodig zijn. Dit betekent geen lange wachttijden meer voor updates of opstarttijden van computers.

En wat samenwerken betreft: Google Workspace zit vol met tijdbesparende en slimme mogelijkheden om met elkaar samen te werken en informatie te delen.

Een aantal voorbeelden:


Tegelijkertijd in hetzelfde document werken
Je kunt met meerdere mensen aan hetzelfde document werken, met behoud van volledige versiecontrole. Zo kan een team supersnel een klantdocument opleveren, zonder dat de leden op elkaar hoeven te wachten, of versies heen en weer moeten mailen. Een video hierover kun je HIER vinden.

 


Zoeken in Gmail
Wist je dat de gemiddelde medewerker meer dan een dag per week besteedt aan ‘zoeken’ en aan het terugvinden van mailtjes en bestanden. Zo niet in Google Workspace. Dat zit vol slimme manieren om bestanden en mailtjes razendsnel terug te vinden; en dat voorkomt heel veel tijdrovend zoekwerk. Niet voor niets heeft Google het zoeken uitgevonden! 


Eenvoudige interface
Het kenmerk van Google is ‘praktische eenvoud’; je ziet alleen wat je op dat moment nodig hebt in het menu of op het scherm. Geen overdaad aan opties en menukeuzes die je (bijna) nooit gebruikt, maar precies wat je nodig hebt. Zonder overbodige poespas. Net als in de zoekmachine of in Google Drive.


Geen verplichtte installaties of vervelende updates
Je hoeft niets te installeren. Microsoft heeft ook veel functies online, maar als je de geavanceerde functies wilt gebruiken, dan moet je alsnog Word, Excel en Outlook downloaden.

En dit vergt onderhoud en security-maatregelen, en brengt afhankelijkheid met zich mee. Want als het lokaal op je computer staat, heeft het onderhoud nodig en maakt het je computer trager en kwetsbaarder.

Bij Google Workspace staat er niets op je computer. De computer blijft daardoor snel. 

 

Laat je overtuigen door de ervaringen van de klanten van Presis, waaronder veel marktleidende agency’s. Zij hebben al ervaren hoe Google Workspace het hen makkelijker maakt hun doelen te bereiken. 

 

* Onderzoek van Simplicate onder bijna 500 agency’s in Nederland, aangehaald in Marketingtribune, https://www.marketingtribune.nl/bureaus/nieuws/2024/01/onderzoek-productiviteit-bij-agencies-slechts-54/index.xml).