Het succesverhaal van
Hagemans Verzekeringen

“Ik heb geen omkijken meer naar mijn ICT”

Hagemans Verzekeringen B.V

Ik heb geen omkijken meer naar mijn ICT

Presis is voor Hagemans meer dan alleen leverancier van Google Workspace; Presis is een partner in automatisering, die onder meer geholpen heeft met het geautomatiseerd importeren van mails in het CRM-pakket. Dit bood Hagemans voldoende vertrouwen om het gehele IT-beheer aan Presis over te laten. Sindsdien werkt de IT op het kantoor probleemloos. 

‘Ik wil gewoon dat het werkt’

Door veel digitaal te doen, is Jarko Hagemans van Hagemans Verzekeringen in staat zich in de kleine lettertjes te verdiepen en zich hard te maken voor zijn klanten. En met succes. In meerdere schijnbaar kansloze zaken heeft hij zijn klanten toch weten te helpen hun geld te ontvangen van de verzekeraar.

Waarom heb je gekozen voor Google Workspace?

In zijn kantoor in De Lier, zegt hij: “Ik werk al vanaf het begin met Google Workspace, om de simpele reden dat ik mijn gegevens overal online wil kunnen benaderen, en mij niet wil bezighouden met alles wat eromheen zit. Ik wil gewoon dat het werkt. Google Workspace werkte van het begin af aan gewoon goed en prettig, ook toen het kantoor groeide.”

Ik werk al vanaf het begin met Google Workspace

“Google Workspace werkte van het begin af aan gewoon goed en prettig, ook toen het kantoor groeide.”

Waarom kozen jullie voor een andere cloud-opslag dan Google Drive?

“Wel hebben we voor een andere cloud-opslag dan Google Drive moeten kiezen, omdat de Autoriteit Financiële Markten vond dat klantgegevens niet bij een Amerikaans bedrijf opgeslagen mochten worden. Dus wij werken nu met een CRM-pakket, in combinatie met Google Workspace. Presis heeft me daar echt mee geholpen door de mails uit een gespiegelde Outlook te halen.”

Hoe heeft Presis je geholpen?

“Waar ik ook blij mee ben, is dat Presis mijn gehele automatisering heeft overgenomen. Voorheen hadden we daar een extern ICT-bedrijf voor, maar toen mijn laptop vervangen werd, traden er allerlei conflicten op tussen de monitoring en de VPN-verbinding. Het is niemand gelukt om achter de oorzaak hiervan te komen.  

En dat was lastig, want het resulteerde in veel kritieke stops, soms tot wel 7 of 8 keer op een dag en dan word je knettergek. 

Presis is vanaf de basis opnieuw begonnen. Eerst hebben we samen alles goed in kaart gebracht, en vervolgens hebben ze de IT-omgeving stap voor stap opgebouwd, te beginnen met mijn computer, en daarna het werkstation en de andere laptops. Het loopt sindsdien vlekkeloos.”

Onze IT is nu snel en efficiënt

“Soms was ik wel een half uur of drie kwartier bezig met opstarten. Dat heb ik nu niet meer en dat scheelt dus twee à twee en een half uur per week.”

Hoe heeft het uitbesteden van ICT aan Presis jou en je personeel geholpen?

“Nu ik alles door Presis laat doen, heb ik geen omkijken meer naar mijn ICT.

Dat scheelt met name gevoelsmatig heel erg veel. Bovendien was ik soms wel een half uur of drie kwartier bezig met opstarten. Dat heb ik nu niet meer en dat scheelt dus twee à twee en een half uur per week. 

Zo ook bij mijn personeel. En als je 16 uur werkt, dan is 2 uur natuurlijk heel veel. Bovendien vinden ze het net als ik vreselijk als de ICT niet werkt. Maar sinds Presis de werkplekken heeft aangepakt, hebben we geen problemen meer gehad.”

“Ik had er het volste vertrouwen in om naar Presis over te gaan. We hebben van tevoren uitgebreid over de aanpak gesproken, en het hele proces goed gedocumenteerd en doorgenomen. En dat is goed gegaan.”