Skip to main content

In de loop van de laatste jaren zijn onze verwachtingen van een mobiele telefoon nogal veranderd. Zoals ook onze verwachtingen van een telefooncentrale veranderd zijn. Met de overstap naar de cloud alleen ben je er niet. Tijd voor de échte intelligente telefooncentrale.

Ontwikkeling bedrijfstelefooncentrale

We zijn van de Nokia via de Blackberry naar de huidige generatie smartphones gegaan. Wij willen tegenwoordig nu eenmaal meer kunnen doen met onze telefoon. Als je alleen al kijkt naar de populariteit van chatprogramma’s, dan zie je dat onze behoefte daarin is veranderd. De bedrijfstelefooncentrale is op dit moment bezig om zo’n zelfde ontwikkeling door te maken. In het verleden had ieder bedrijf een eigen telefooncentrale die fysiek in het pand aanwezig was, die stond netjes naast de servers in het serverhok. Een aantal jaar geleden is de beweging ingezet om deze traditionele telefooncentrale naar de cloud te verhuizen. Van fysiek zijn we verschoven naar Voice over IP: bellen via internet dus. In grote lijnen dezelfde techniek, maar dan vanuit de cloud. Gecentraliseerd en slimmer, maar conceptueel is er niet heel veel veranderd. Toch zijn de verwachtingen hiermee gestegen. We hebben steeds meer wensen zoals het naadloos kunnen wisselen tussen tablet, telefoon, en laptop, voicemails in onze mailbox ontvangen, transcripted en wel, en spam moet vooral geblokkeerd worden. Dat kan allemaal niet met een ouderwetse telefooncentrale. Ook niet als je die een-op-een verhuist naar de cloud.

Nieuwe generatie

Maar nu is de tijd van de intelligente telefooncentrales aangebroken, de échte nieuwe generatie. Waar inderdaad de transcripts van je voicemails in je e-mailbox wordt afgeleverd. Die de spam-telefoontjes van vermeende Microsoft-supportmedewerkers uit India of andere exotische landen automatisch detecteert en eenvoudigweg niet doorlaat. Waarbij je naadloos wisselt tussen bureautoestel, je laptop of je smartphone. En net zo makkelijk weer terug. Nationaal en internationaal bellen tegen één en hetzelfde tarief. Het instellen van telefoonnummers en verbindingen doe je gewoon zelf en die nieuwe medewerker krijgt in no time een bericht op zijn of haar telefoon dat het persoonlijke telefoonnummer gereed is. Weg met die afhankelijkheid van je IT-beheerder, maar het gewoon zelf eenvoudig kunnen doen. Welkom bij de nieuwe generatie telefooncentrales. Welkom in de wereld van Google Voice.

Nieuwsgierig?

Benieuwd hoe werken met Google Voice eruit kan zien? Nieuwsgierig hoe de overstap van Microsoft naar Google werkt of heb je andere vragen? Neem gerust contact met ons op. We leggen je met liefde alles uit.

Laat een reactie achter